HOTARĀREA GUVERNULUI nr. 174

din 20 februarie 2002

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare
a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj
si stimularea ocuparii fortei de munca

Publicata īn  M. Of. nr. 181 din 18 martie 2002


    Īn temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romāniei si ale art. 129 din Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca,

    Guvernul Romāniei adopta prezenta hotarāre.

    Art. 1. - Se aproba Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, publicata īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I, nr. 103 din 6 februarie 2002, prevazute īn anexa care face parte integranta din prezenta hotarāre.
    Art. 2. - Pe data intrarii īn vigoare a prezentei hotarāri se abroga Hotarārea Guvernului nr. 1.010/2001 privind declararea lunara a obligatiilor de plata la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj, publicata īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I, nr. 649 din 17 octombrie 2001.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

                                					Contrasemneaza:
                               				 
                                		              Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
                                                                             Marian Sārbu

                                                                     Ministrul finantelor publice,
                                                                      Mihai Nicolae Tanasescu

 							Ministrul administratiei publice,
 								Octav Cozmānca

    

ANEXA 

NORME METODOLOGICE

de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor 
pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca

    Prezentele norme metodologice, denumite īn continuare norme reglementeaza punerea īn aplicare a dispozitiilor Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca.

    Art. 1. - Sistemul de  indicatori  statistici  prevazuti  la  art. 6   din Legea nr. 76/2002, denumita īn continuare lege, si metodologia de calcul a acestora se stabilesc de Institutul National de Statistica, īn colaborare cu Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, si se aproba prin ordin al ministrului muncii si solidaritatii sociale si al presedintelui Institutului National de Statistica, īn termen de 30 de zile de la data intrarii īn vigoare a prezentelor norme.
    Art. 2. - Tematica cercetarilor statistice speciale prevazuta la art. 7 alin. (2) din lege, precum si metodologia de realizare a cercetarilor statistice speciale se avizeaza, potrivit legii, de Institutul National de Statistica si se aproba prin ordin al ministrului muncii si solidaritatii sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.
    Art. 3. - (1) Prin locuri de munca vacante, potrivit art. 10 alin. (1) din lege, se īntelege locurile de munca devenite disponibile ca urmare a īncetarii raporturilor de munca sau de serviciu, precum si locurile de munca nou create.
    (2) Comunicarea de catre angajatori a locurilor de munca vacante se va face conform formularului prezentat īn anexa nr. 1.
    Art. 4. - Furnizorii de servicii prevazuti la art. 10 alin. (2) din lege vor comunica īn scris agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, pāna la data de 5 a fiecarei luni pentru luna expirata, date privind somerii mediati si īncadrati īn munca, potrivit formularului prezentat īn anexa nr. 2.
    Art. 5.- (1) Prin īncetarea raportului de munca sau a raportului de serviciu din motive neimputabile, prevazuta la art. 17 alin. (1) din lege, se īntelege:
    a) īncetarea raportului de munca īn temeiul art. 130 alin. (1) lit. a)-f) din Codul muncii;
    b) īncetarea raportului de munca, potrivit art. 129 din Codul muncii, la expirarea termenului pentru care a fost īncheiat contractul individual de munca;
    c) īncetarea raportului de munca prin acordul partilor, īn temeiul art. 129 din Codul muncii;
    d) īncetarea raportului de serviciu, īn temeiul art. 92 lit. b) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare, prin eliberarea din functia publica, īn situatia īn care autoritatea sau institutia publica si-a īncetat activitatea ori a fost mutata īn alta localitate, iar functionarul public nu vrea sa o urmeze;
    e) īncetarea raportului de serviciu prin eliberarea din functia publica, īn temeiul art. 92 lit. c) din Legea nr. 188/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, īn conditiile art. 62 alin. (2) din aceeasi lege;
    f) īncetarea raportului de serviciu prin eliberarea din functia publica, īn temeiul art. 92 lit. d) din Legea nr. 188/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, īn situatia īn care autoritatea sau institutia publica si-a redus personalul ca urmare a reorganizarii, prin reducerea unor posturi de natura celui ocupat de functionarul public, iar acesta refuza oferta Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
(2)* Prin desfacerea contractului din motive neimputabile militarilor angajati pe baza de contract,  prevazuta la art. 17 alin. (1) lit. d) din lege, se īntelege:
a) īncetarea contractului pentru motive medicale, pe baza hotarārilor comisiei de expertiza medico-militara din care rezulta ca persoana angajata este clasata inapt sau apt limitat pentru servicii militare ori are afectiuni organice neprevazute īn baremul medical si datorita carora nu poate īndeplini īndatoririle stabilite īn instructiuni; 
b) īncetarea contractului pentru motive sau nevoi ale Ministerului Apararii Nationale, ca urmare a modificarii statelor de organizare-reorganizare a armatei ori repartizarii īn functia īn care militarul angajat este īncadrat, a unui absolvent al unei institutii militare de īnvatamānt ori prin mutarea unui maistru militar sau subofiter din alta unitate;
c) īncetarea contractului ca urmare a obtinerii calificativelor satisfacator sau nesatisfacator la testele psihologice sustinute pe timpul derularii contractului.
Art. 6. - Veniturile prevazute la art. 17 alin. (1) lit. f) din lege sunt venituri lunare realizate si se certifica de Catre organele fiscale teritorial subordonate Ministerului Finantelor Publice.
Art. 7. - Reintegrarea īn munca, dispusa prin hotarāre judecatoreasca definitiva, nu mai este posibila, potrivit art. 17 alin. (1) lit. j) din lege, la unitatea care a preluat patrimoniul unitatii la care persoana a fost īncadrata īn munca anterior, īn situatia īn care postul ocupat de aceasta a fost desfiintat.
___________________________
* Textul a fost introdus prin pct.1  din H.G.nr.1089/ 2002

    Art. 8. - (1) Persoanele prevazute la art. 17 alin. (2) lit. a) si c) din lege se considera ca nu au reusit sau nu au putut sa se īncadreze īn munca daca fac dovada ca īn perioadele prevazute de lege s-au prezentat pentru a solicita un loc de munca la cel putin 2 angajatori ori s-au īnregistrat la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti īn vederea medierii pentru īncadrare īn munca.
    (2) Dovada prezentarii la angajatori se poate face cu cereri īnregistrate, curriculum vitae, transmise prin posta, sau cu dovezi eliberate īn urma sustinerii interviurilor ori concursurilor.
    Art. 9. - Procedura privind declararea lunara de catre angajatori a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor pentru somaj, precum si modelul declaratiei lunare privind obligatiile de plata Catre bugetul asigurarilor pentru somaj, prevazute la art. 21 din lege, se aproba prin ordin al ministrului muncii si solidaritatii sociale, care se publica īn Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 10. - Pentru a se asigura īn sistemul asigurarilor pentru somaj, īn conditiile legii, persoanele prevazute la art. 20 din lege pot īncheia cu agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti, īn a carei raza isi au domiciliul sau resedinta, un contract de asigurare pentru somaj conform modelului prezentat īn anexa nr. 3.
    Art. 11. - (1) Īn vederea īncheierii contractelor de asigurare pentru somaj cu persoanele prevazute la art. 20 din lege, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti pot īmputernici agentiile locale pentru ocuparea fortei de munca īn a caror raza persoanele īsi au domiciliul sau, dupa caz, resedinta.
    (2) Īmputernicirea de reprezentare se va da sefului agentiei locale pentru ocuparea fortei de munca prin dispozitie a directorului executiv al agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti.
    Art. 12. - Salariul de baza minim brut pe tara prevazut la art. 22 alin. (2) din lege, ca limita inferioara a venitului lunar la care se pot asigura persoanele prevazute la art. 20 din lege si la care se calculeaza contributia datorata bugetului asigurarilor pentru somaj, este salariul de baza minim brut pe tara stabilit prin hotarāre a Guvernului, īn vigoare īn luna pentru care se plateste aceasta contributie.
    Art. 13. - Fondul total de salarii brute lunare prevazut la art. 26 alin. (1) din lege, realizate de asiguratii mentionati la art. 19 din lege, include:
    a) salariile de baza;
    b) indemnizatiile, ca unica forma de remunerare a activitatii;
    c) salariile de baza aferente personalului romān trimis īn misiune permanenta īn strainatate, corespunzatoare functiilor īn care persoanele respective sunt īncadrate īn tara;
    d) sporurile, adaosurile si indemnizatiile;
    e) salariile de merit;
    f) sumele realizate prin plata cu ora, garzile, indemnizatiile clinice;
    g) stimulentele si premiile de orice fel care se platesc din fondul de salarii;
    h) indemnizatiile pentru concediul de odihna;
    i) indemnizatiile pentru perioadele de incapacitate temporara de munca, suportate de unitati, conform legii, din fondul de salarii;
    j) drepturile banesti platite din fondul de salarii angajatilor cu conventie civila de prestari de servicii, cu exceptia cazului īn care acestia au īncheiat si un contract individual de munca;
    k) alte sume platite din fondul de salarii.
    Art. 14. - (1) Dovada īncadrarii īn prevederile art. 13 lit. i) se face pe baza unei declaratii pe propria raspundere date angajatorului de catre persoana īn cauza, conform modelului prezentat īn anexa nr. 4, īn termen de 15 zile de la data intrarii īn vigoare a prezentelor norme sau, dupa caz, o data cu īncheierea conventiei civile pentru persoanele care, dupa data intrarii īn vigoare a prezentelor norme, desfasoara activitati pe baza de conventii civile de prestari de servicii.
    (2) Obligatia prevazuta la alin. (1) revine, īn mod corespunzator, si persoanelor care desfasoara activitati exclusiv pe baza de conventie civila de prestari de servicii si care realizeaza un venit brut pe an calendaristic echivalent cu 9 salarii de baza minime brute pe tara.
    (3) Contributia individuala la bugetul asigurarilor pentru somaj, prevazuta la art. 27 din lege, se calculeaza prin aplicarea cotei de 1% asupra:
    a) salariului de baza brut lunar, corespunzator functiei īndeplinite, la care se adauga, dupa caz, indemnizatia de conducere, salariul de merit si alte drepturi salariale care, potrivit actelor normative, fac parte din salariul de baza, pentru persoanele prevazute la art. 19 lit. a) si b) din lege;
    b) indemnizatiilor brute lunare ca unica forma de remunerare, īn cazul magistratilor si al altor categorii de personal pentru care indemnizatia lunara este unica forma de remunerare, precum si pentru persoanele care ocupa functii de natura celor prevazute la art. 19 lit. c) din lege;
    c) soldei brute lunare pentru militarii angajati pe baza de contract, prevazuti la art. 19 lit. d) din lege.
    Art. 15. - (1) Somerii prevazuti la art. 17 din lege, care realizeaza venituri din activitati autorizate potrivit legii, vor beneficia de indemnizatie de somaj, īn conditiile art. 34 alin. (1) din lege, daca dovedesc ca acele venituri nu depasesc cuantumul indemnizatiei de somaj, stabilit, potrivit legii, īn luna pentru care se face dovada.
    (2) Prin activitati autorizate potrivit legii se īntelege activitatile desfasurate de persoane fizice īn mod independent si de asociatiile familiale īn baza autorizatiei de functionare eliberate conform legii sau exercitarea profesiilor liberale potrivit dispozitiilor legale speciale, precum si activitatile desfasurate īn calitate de asociat īn cadrul societatilor comerciale.
    Art. 16. - Prin nu īndeplinesc conditiile de pensionare conform legii, potrivit art. 34 alin. (1) lit. c) din lege, se īntelege:
    a) neīndeplinirea conditiilor legale de pensionare pentru limita de vārsta;
    b) situatia īn care pensia de invaliditate este revizuibila, potrivit legii;
    c) nesolicitarea pensionarii anticipate, daca sunt īndeplinite conditiile prevazute de lege.
    Art. 17. - Persoanele prevazute la art. 17 alin. (1) lit. g)-j) din lege, care īnainte de īntreruperea activitatii nu au realizat stagiul minim de cotizare īn conditiile prevazute la art. 34 alin. (1) lit. a) din lege, īsi pot completa stagiul minim de cotizare conform prevederilor art. 35 din lege.
    Art. 18. - Īn vederea certificarii stagiilor de cotizare pentru perioadele lucrate la angajatorii aflati īn situatiile prevazute la art. 34 alin. (2) din lege, acesti angajatori au obligatia de a depune la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti, īn a caror raza teritoriala īsi desfasoara activitatea, dovada ca se gasesc īntr-o astfel de situatie, precum si o declaratie din care sa rezulte perioada pentru care nu s-au platit contributiile la bugetul asigurarilor pentru somaj si suma aferenta acestei perioade.
    Art. 19. - Certificarea stagiilor de cotizare se va face īn baza certificatului īntocmit conform modelului prezentat īn anexa nr. 5.
    Art. 20. - (1) Prin a cauta activ un loc de munca, potrivit art. 41 alin. (1) lit. d) din lege, se īntelege a dovedi ca persoana s-a prezentat pentru a solicita un loc de munca la cel putin 2 angajatori ori la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti, la care se afla īn evidenta pentru gasirea unui loc de munca, īn afara datei programarii lunare.
    (2) Dovada prezentarii la angajatori se poate face īn modul prevazut la art. 8 alin. (2).
    Art. 21. - Casele teritoriale de pensii au obligatia, potrivit art. 41 alin. (3) din lege, de a comunica agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti beneficiarii indemnizatiilor de somaj carora li s-a stabilit dreptul la pensie, īn termen de 3 zile de la data stabilirii acestui drept, cu mentionarea datei privind punerea īn plata a pensiei.
    Art. 22. - Respingerea cererii privind acordarea indemnizatiei de somaj, pentru motivele prevazute la art. 42 alin. (1) din lege, se face prin dispozitie de respingere semnata de directorul executiv al agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti.
    Art. 23. - (1) Indemizatia de somaj prevazuta la art. 39 alin. (2) si la art. 40 alin. (1) din lege se acorda integral daca beneficiarul s-a aflat īn somaj pe īntreaga perioada a lunii respective.
    (2) Indemnizatia de somaj pentru fractiuni de luna, prevazuta la art. 43 alin. (2) din lege, se calculeaza prin raportarea cuantumului stabilit conform art. 39 alin. (2) si art. 40 alin. (1) din lege la numarul de zile calendaristice din luna respectiva, iar rezultatul se īnmulteste cu numarul de zile din luna respectiva pentru care somerul beneficiaza de indemnizatia de somaj.
    Art. 24. - (1) Īncetarea platii indemnizatiei de somaj īn situatia prevazuta la art. 44 lit. b) din lege se aplica persoanelor care detineau autorizatia de functionare sau certificatul de īnmatriculare al unei societati comerciale anterior datei īnregistrarii cererii pentru acordarea indemnizatiei de somaj.
    (2) Īncetarea platii indemnizatiilor de somaj pentru motivul prevazut la art. 44 lit. b) din lege se va face cu data de īntāi a lunii īn care beneficiarul a realizat venituri mai mari decāt indemnizatia de somaj acordata.
    (3) Īn cazul persoanelor carora le-a īncetat plata indemnizatiei de somaj pentru motivul prevazut la art. 44 lit. b) din lege si care īncheie un nou contract de asigurare, perioada de cotizare realizata anterior acordarii indemnizatiei de somaj se ia īn calcul la realizarea stagiului minim de cotizare prevazut la art. 34 alin. (1) lit. a) din lege.
    (4) Prevederile art. 44 lit. c) din lege se aplica beneficiarilor indemnizatiei de somaj care dobāndesc autorizatia de functionare sau certificatul de īnmatriculare al unei societati comerciale dupa data īnregistrarii cererii pentru acordarea indemnizatiei de somaj.
    Art. 25. - Prin refuz nejustificat, prevazut la art. 44 lit. d) si e) din lege, se īntelege situatia īn care beneficiarul indemnizatiei de somaj nu accepta solutiile legate de īncadrarea īn munca sau, dupa caz, calificarea ori recalificarea sa, oferite pe baza consilierii sau medierii.
    Art. 26. - Prevederile art. 44 lit. h) din lege se aplica numai daca beneficiarul indemnizatiei de somaj a anuntat īn scris agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti īn a carei evidenta se afla despre plecarea sa īn strainatate.
    Art. 27. - (1) Masura suspendarii platii indemnizatiei de somaj, prevazuta la art. 45 alin. (1) lit. a) din lege, pentru neīndeplinirea obligatiei prevazute la art. 41 alin. (1) lit. a) din lege, se revoca īn situatia īn care beneficiarul probeaza cu acte justificative ca nu si-a īndeplinit aceasta obligatie din motive neimputabile lui.
    (2) Se considera motive neimputabile beneficiarului urmatoarele situatii:
    a) nasterea unui copil;
    b) casatorie;
    c) īmbolnavire;
    d) decesul sotului, sotiei sau al rudelor pāna la gradul al doilea inclusiv;
    e) forta majora.
    (3) Beneficiarul trebuie sa prezinte actele justificative prevazute la alin. (1) īn termen de 30 de zile de la data prevazuta la art. 45 alin. (1) lit. a) din lege.
    Art. 28. - Masura suspendarii, a revocarii suspendarii si a īncetarii platii indemnizatiei de somaj se stabileste prin dispozitie a directorului executiv al agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti.
    Art. 29. - Īn sensul prevederilor art. 46 din lege, drepturile banesti cuvenite somerilor cu titlu de indemnizatie de somaj pot face obiectul executarii silite pentru debite provenite din plata necuvenita a acestora, pentru sumele datorate cu titlu de obligatie de īntretinere ori pentru sumele datorate cu titlu de despagubiri pentru repararea daunelor cauzate prin moarte sau prin vatamari corporale, precum si īn cazurile prevazute de dispozitii legale speciale.
    Art. 30. - Prin modificari substantiale ale numarului si structurii profesionale a personalului, prevazute la art. 49 din lege, se īntelege disponibilizarea unui numar de persoane dupa cum urmeaza:
    a) cel putin 10 persoane, daca angajatorul care disponibilizeaza are īntre 20 si 100 de salariati;
    b) cel putin 10% din personal, daca angajatorul care disponibilizeaza are īntre 101 si 300 de salariati;
    c) cel putin 30 de persoane, daca angajatorul care disponibilizeaza are peste 300 de salariati.
    Art. 31. - (1) Agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si a municipiului Bucuresti pot acorda, la cerere, servicii de preconcediere, prevazute la art. 51 din lege, oricarei persoane asigurate, amenintate de riscul de a deveni somer.
    (2) Cererea privind acordarea serviciilor de preconcediere se va completa conform modelului prezentat īn anexa nr. 6.
    Art. 32. - Pentru aplicarea prevederilor art. 55 alin. (1) din lege contractele dintre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti si furnizorii de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca se īncheie conform modelului prezentat īn anexa nr. 7.
    Art. 33. - Pentru aplicarea art. 59 alin. (3) lit. c) din lege preselectia candidatilor īn scopul stabilirii raportului de munca sau de serviciu se va face la cererea angajatorului care a comunicat locul de munca vacant, īn functie de criteriile impuse de acesta si cu respectarea prevederilor legale.
    Art. 34. - (1) Pentru a fi luati īn evidenta īn vederea medierii somerii prevazuti la art. 61 alin. (2) din lege depun la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti o cerere conform modelului prezentat īn anexa nr. 8, urmānd ca, īn cazul neīncadrarii lor īn munca, cererea sa fie reīnnoita la un interval de 6 luni.
    (2) Īn aplicarea prevederilor art. 61 alin. (3) din lege beneficiaza de serviciile de mediere gratuite si persoanele prevazute la art. 16 lit. c), d) si f) din lege, daca depun la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti o cerere conform modelului prezentat īn anexa nr. 9.
    Art. 35  - (1) Programele de formare profesionala prevazute la art. 63 alin. (1) din lege, prin care pot fi initiate, calificate, recalificate, perfectionate sau specializate persoanele aflate īn cautarea unui loc de munca, se organizeaza tināndu-se seama de profilurile profesionale, profilurile si standardele ocupationale, dupa cum urmeaza:
a)	la cererea expresa a angajatorilor care doresc sa īncadreze persoane aflate īn cautarea unui loc de munca;
    b) la cererea persoanelor care doresc sa presteze o activitate autorizata conform legii;
    c) pe baza analizelor si studiilor de specialitate privind necesarul actual si prognozat de forta de munca.
    (2) Pentru aplicarea art. 63 alin. (1) din lege se vor corela programele de formare profesionala si cu programele de scolarizare ale Ministerului Educatiei si Cercetarii, īn vederea adaptarii pregatirii profesionale la cerintele reale ale pietei muncii.
    Art. 36. - (1) Pentru aplicarea art. 64 alin. (2) din lege, la formele de pregatire profesionala, organizate īn conditiile legii, sunt admise persoane apte de munca, avānd nivelul de pregatire necesar si care au beneficiat de informare si consiliere privind cariera, prin centrele de informare si consiliere profesionala din cadrul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti.
    (2) Pentru stabilirea formei, grupului si tipului de program de formare profesionala se va tine seama de nivelul general de pregatire, dovedit prin acte de studii.
    (3) La formarea profesionala pentru meserii sau activitati simple pot fi admise si persoane care nu au absolvit īnvatamantul general obligatoriu, dar care poseda aptitudinile necesare īnsusirii meseriilor.
    (4) Lista cuprinzānd meseriile si activitatile simple se aproba prin ordin al ministrului muncii si solidaritatii sociale.
    (5) Agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si a municipiului Bucuresti pot organiza programe de formare profesionala speciale pentru persoanele cu capacitate de munca diminuata sau pentru persoanele cu handicap.
    (6) Persoanele cu capacitate de munca diminuata sau persoanele cu handicap vor fi cuprinse īn programele de formare profesionala la recomandarea medicului specialist, potrivit legii.
    Art. 37. - (1) Persoanele aflate īn cautarea unui loc de munca, prevazute la art. 16 lit. a), b), d) si f) din lege, care urmeaza programele de formare profesionala, au urmatoarele drepturi si obligatii:
    A. drepturi:
    a) sa beneficieze de pregatire teoretica si practica pe toata durata cursului;
    b) sa beneficieze de rechizite si materiale de instruire si sa primeasca īn folosinta manuale;
    c) sa beneficieze, daca este cazul, de echipament de protectie pe timpul instruirii practice;
    d) sa beneficieze de abonament gratuit pe mijloacele de transport īn comun, pe traseul de la domiciliu la locul de pregatire;
    e) sa beneficieze de consultatii medicale, analize medicale si teste necesare frecventarii cursului;
    B. obligatii:
    a) sa participe la toate activitatile cuprinse īn programul de formare profesionala si sa īndeplineasca toate cerintele prevazute de acesta;
    b) sa restituie cheltuielile efectuate de agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti pentru serviciile de formare profesionala prevazute la lit. A. a)-e), daca, dupa absolvire, refuza nejustificat īncadrarea īn munca oferita de agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti.
    (2) Costurile aferente acordarii drepturilor prevazute la alin. (1) lit. A.a)-e) se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj.
    (3) Procedurile privind modul de acordare a drepturilor prevazute la alin. (1) lit. A.b)-e) se elaboreaza de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca si se aproba prin ordin al ministrului muncii si solidaritatii sociale, care se publica īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I.
    (4) Persoanele care urmeaza programe de formare profesionala finantate din bugetul asigurarilor pentru somaj se pot retrage de la aceste programe, fara a suporta cheltuielile efectuate cu pregatirea lor, pentru a se īncadra īn munca, pentru a īncepe o activitate autorizata potrivit legii sau īn cazul īn care starea sanatatii nu le permite continuarea programului, daca dovedesc ca se afla īn una dintre aceste situatii cu actul privind īncadrarea īn munca, autorizatia de functionare sau certificatul de īnmatriculare, respectiv cu acte medicale.
    (5) Daca numarul absentelor nemotivate depaseste 10% din totalul orelor prevazute īn programa de pregatire, cursantul va fi exmatriculat, fara a mai avea dreptul de a urma un curs gratuit, fiind obligat sa restituie cheltuielile de scolarizare efectuate pāna la data exmatricularii sale, urmānd, dupa caz, sa īi fie īncetata plata indemnizatiei de somaj conform art. 44 lit. e) din lege.
    Art. 38. - (1) Īn cazul īn care formarea profesionala se realizeaza, potrivit art. 67 alin. (2) din lege, de agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti, prin furnizori de servicii de formare profesionala, selectarea acestora se va face prin licitatie publica, īn conditiile legii.
    (2) Licitatia se organizeaza de regula o singura data pe an pentru fiecare program de formare profesionala, īn ocupatiile, meseriile si profesiile cuprinse īn Planul national de formare profesionala.
    Art. 39. - Īn aplicarea prevederilor art. 68 alin. (2) din lege, pentru organizarea de cursuri de calificare, recalificare, perfectionare si specializare pentru ocupatii sau meserii neincluse īn Clasificarea ocupatiilor din Romānia este necesar ca cei interesati sa solicite avizul Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale.
    Art. 40. - Pentru acordarea drepturilor prevazute la art. 72 din lege persoanele īndreptatite vor depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti unde se afla īn evidenta urmatoarele documente:
    a) cerere conform modelului prezentat īn anexa nr. 10;
    b) īnstiintarea emisa de angajator privind īncadrarea īn munca.
    Art. 41. - (1) Beneficiarul drepturilor prevazute la art. 72 din lege va depune lunar, pāna la data de 15 a fiecarei luni pentru luna expirata, la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti unde se afla īn evidenta dovada emisa de angajator din care sa reiasa ca a fost īncadrat īn munca.
    (2) Īn situatia īn care beneficiarul nu prezinta īn termenul prevazut la alin. (1) dovada īncadrarii īn munca, plata drepturilor prevazute la art. 72 din lege se va face o data cu achitarea indemnizatiilor de somaj cuvenite somerilor pentru luna īn care beneficiarul a prezentat dovada.
    Art. 42. - Nu beneficiaza de drepturile prevazute la art. 72 din lege persoanele care, īn perioada pentru care erau īndreptatite sa primeasca indemnizatie de somaj, īsi pierd calitatea de angajat, cu exceptia persoanelor aflate īn situatia prevazuta la art. 73 alin. (1) din lege.
    Art. 43. - Calculul pentru fractiuni de luna al drepturilor mentionate la art. 72 din lege se face conform regulii prevazute pentru indemnizatia de somaj la art. 23 alin. (2) din prezentele norme.
    Art. 44. - Drepturile prevazute la art. 72 din lege se prescriu īn termenul legal general de prescriptie.
    Art. 45. - (1) Pentru acordarea drepturilor prevazute la art. 74 si 75 din lege persoanele īndreptatite vor depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti, unde se afla īn evidenta, urmatoarele documente:
    a) o cerere conform modelului prezentat īn anexa nr. 11, respectiv īn anexa nr. 12;
    b) actul de identitate, īn copie, care sa ateste domiciliul stabil;
    c) dovada īncadrarii īn munca printr-un act eliberat de angajator, cu precizarea locului de munca unde persoana urmeaza sa īsi desfasoare activitatea;
    d) angajament pentru respectarea art. 76 alin. (1) din lege, conform modelului prezentat īn anexa nr. 13, care va sta la baza emiterii deciziei de imputare pentru recuperarea sumelor necuvenite.
    (2) Beneficiaza de drepturile prevazute la art. 74 si 75 din lege persoanele care se īncadreaza īn munca pe o perioada de cel putin 12 luni.
    (3) Īn cazul īncadrarii īn munca īntr-o localitate din alt judet, drepturile prevazute la art. 74 sau 75 din lege vor fi acordate de agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti unde beneficiarul s-a aflat īn evidenta, urmānd ca dosarul acestuia sa fie transferat la agentia pentru ocuparea fortei de munca īn a carei raza īsi stabileste noul domiciliu, care va acorda si celelalte drepturi prevazute de lege si va urmari respectarea obligatiilor ce decurg din acordarea drepturilor.
    (4) Drepturile prevazute la art. 72 din lege se cumuleaza cu cele prevazute la art. 74 din lege sau cu drepturile prevazute la art. 75 din lege.
    Art. 46. - Nu constituie schimbare de domiciliu īntr-o alta localitate, īn situatia prevazuta la art. 75 din lege, daca localitatea unde persoana se īncadreaza īn munca apartine aceleiasi unitati administrativ-teritoriale: comuna, oras, municipiu sau sectoarele municipiului Bucuresti.
    Art. 47. - Prin īncetarea raporturilor de munca sau de serviciu din initiativa sau din motive imputabile angajatului, prevazuta la art. 76 din lege, se īntelege:
    A. pentru raporturile de munca:
    a) desfacerea contractului individual de munca din initiativa angajatului, potrivit art. 135 din Codul muncii;
    b) desfacerea contractului individual de munca din initiativa angajatorului, īn temeiul art. 130 alin. (1) lit. i), j), k) si l) din Codul muncii;
    B. pentru raporturile de serviciu ale functionarilor publici:
    a) demisia, conform art. 90 din Legea nr. 188/1999, cu modificarile si completarile ulterioare;
    b) destituirea din functie, conform art. 94 din Legea nr. 188/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 48. - Potrivit art. 78 din lege, īn programele care au ca scop ocuparea temporara a fortei de munca pentru executarea de lucrari si activitati de interes pentru comunitatile locale pot fi cuprinse persoanele neocupate, īnregistrate la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti, indiferent daca beneficiaza sau nu beneficiaza de indemnizatie de somaj.
    Art. 49. - (1) Pentru acordarea subventiilor prevazute la art. 78 din lege agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti vor īncheia conventii, conform modelului prezentat īn anexa nr. 14, cu angajatorii persoanelor īncadrate īn munca din rāndul somerilor, pentru prestarea categoriilor de servicii publice prevazute la art. 78 alin. (2) lit. a) din lege, organizate de autoritatile administratiei publice locale, de firme private sau organizatii neguvernamentale, cu avizul administratiei publice locale, precum si pentru serviciile sociale, prevazute la art. 78 alin. (2) lit. b) din lege, organizate de autoritatile administratiei publice locale, de organizatii neguvernamentale si alte organisme.
    (2) Autoritatile administratiei publice locale prevazute la alin. (1) sunt consiliile locale, comunale, orasenesti si ale sectoarelor municipiului Bucuresti, precum si consiliile judetene si, dupa caz, Consiliul General al Municipiului Bucuresti, ca autoritati publice deliberative, respectiv primarul sau, dupa caz, primarul general al municipiului Bucuresti, ca autoritate executiva, si presedintele consiliului judetean, potrivit Legii administratiei publice locale nr. 215/2001.
    Art. 50. - (1) Īn baza conventiei prevazute la art. 49 alin. (1) agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti va asigura, din rāndul somerilor, forta de munca solicitata de angajatori.
    (2) Angajatorii sunt obligati sa īncheie cu persoanele īncadrate īn munca din rāndul somerilor contracte individuale de munca.
    Art. 51. - (1) Pentru finantarea cheltuielilor cu forta de munca īn cuantumul prevazut la art. 79 alin. (2) din lege angajatorii vor depune lunar la primar sau, dupa caz, la presedintele consiliului judetean ori la primarul general al municipiului Bucuresti urmatoarele documente:
    a) cerere de finantare;
    b)*statele de plata care sa prevada distinct drepturile salariale subventionate din bugetul asigurarilor pentru somaj, acordate potrivit art. 79 din lege, iar īn perioada 1 noiembrie – 31 martie sa prevada si contributiile de asigurari sociale aferente acestor drepturi salariale;
c) raport tehnic privind executia lucrarii.
(2) Primarul sau, dupa caz, presedintele consiliului judetean ori primarul general al municipiului Bucuresti avizeaza cererile de finantare, iar angajatorii le depun la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti.
    (3) Cuantumul subventiei prevazut la art. 79 alin. (2) din lege se acorda proportional cu timpul efectiv lucrat īn fiecare luna de persoana īncadrata, din rāndul somerilor, cu contract individual de munca.
    (4) Documentatia prevazuta la alin. (1) va fi depusa de angajator la autoritatea administratiei publice locale pāna la data de 5 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea.
(5) Autoritatea administratiei publice locale va depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti solicitarea pentru acordarea subventiei prevazute la art. 79 alin. (2) din


 * Textul  a fost reprodus astfel cum a fost modificat si completat prin H.G. nr. 1089/ 2002. Textul avea, intial, urmatorul continut:” statele de plata”

lege, cel mai tārziu pāna la data de 10 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea.
    (6) Agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti va vira angajatorilor sumele aferente subventiilor cel tārziu pāna la data de 15 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea.
    Art. 52. - (1) Angajatorii care īncadreaza īn munca absolventi ai institutiilor de īnvatamānt īn conditiile art. 80 din lege vor īncheia cu agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti conventie conform modelului prezentat īn anexa nr. 15.
    (2) Conventia prevazuta la alin. (1) se īncheie anual pentru fiecare promotie de absolventi ai institutiilor de īnvatamānt.
    Art. 53. - (1) Īncadrarea īn munca  pe  perioada nedeterminata,  potrivit art. 80 din lege, a absolventilor se va face numai pe posturi vacante.
    (2) Nu sunt considerate posturi vacante posturile care au fost reīnfiintate dupa mai putin de 6 luni de la data īncetarii raporturilor de munca sau de serviciu pe motivul reducerii personalului.
    Art. 54. - (1) Masurile de stimulare prevazute la art. 80 alin. (1) si (2) din lege se acorda angajatorilor pe o perioada de 12 luni si, respectiv, 18 luni de la data īncheierii conventiei prevazute la art. 52 alin. (1).
    (2) Suma lunara se acorda angajatorilor proportional cu timpul efectiv lucrat de absolventi īn luna respectiva.
    (3) Pentru stabilirea sumei lunare prevazute la alin. (2) angajatorii vor depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti, o data cu declaratia lunara privind obligatiile de plata catre bugetul asigurarilor pentru somaj, si un tabel nominal īntocmit conform modelului prezentat īn anexa nr. 16.
    Art. 55. - Prevederile art. 47 din prezentele norme se aplica si īn situatia prevazuta la art. 83 alin. (3) din lege, referitoare la īncetarea raporturilor de munca sau de serviciu din initiativa sau din motive imputabile angajatului.
    Art. 56. - Persoanele cu handicap prevazute la art. 80 alin. (2) si la art. 85 alin. (2) din lege sunt persoanele care īsi dovedesc handicapul cu certificat eliberat de comisia de expertiza medicala a persoanelor cu handicap.
    Art. 57. - (1) Prin forma de pregatire profesionala organizata de catre angajator, potrivit art. 84 din lege, se īntelege una dintre formele de pregatire profesionala prevazute la art. 63 din lege, care se desfasoara prin programe de formare profesionala realizate de angajator sau contractate de acesta cu furnizorii de servicii de pregatire profesionala, autorizati īn conditiile legii.
    (2) Angajatorii care organizeaza o forma de pregatire profesionala pentru absolventii īncadrati īn munca īn conditiile legii vor īncheia un act aditional la conventia prevazuta la art. 52 din prezentele norme, conform modelului prezentat īn anexa nr. 17.
    Art. 58. - Īn baza actului aditional prevazut la art. 57 alin. (2) din prezentele norme, angajatorii vor solicita agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti suportarea cheltuielilor aferente pregatirii profesionale a absolventilor si vor depune īn acest sens urmatoarele documente:
    a) tabel nominal conform modelului prezentat īn anexa nr. 18;
    b) actul de absolvire a formei de pregatire profesionala (copie);
    c) devizul cheltuielilor pe cursant.
    Art. 59. - (1) Pentru acordarea drepturilor prevazute la art. 85 din lege angajatorii vor īncheia cu agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti o conventie conform modelului prezentat īn anexa nr. 19 si totodata vor depune urmatoarele documente:
    A. pentru persoanele cu handicap:
    a) certificat eliberat de comisia de expertiza medicala a persoanelor cu handicap (copie);
    b) act de identitate (copie);
    c) actul īn baza caruia au fost īncadrate īn munca (copie);
    B. pentru someri īn vārsta de peste 45 de ani:
    a) act de identitate (copie);
    b) actul īn baza caruia au fost īncadrati īn munca (copie);
    C. pentru someri īntretinatori unici de familie:
    a) act de identitate (copie);
    b) actul īn baza caruia au fost īncadrati īn munca (copie);
    c) declaratie pe propria raspundere ca este īntretinator unic de familie;
    d) declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca membrii adulti de familie nu au venituri sau au venituri mai mici decāt venitul minim garantat prevazut de lege;
    e) actele de stare civila ale membrilor de familie aflati īn īntretinere, fata de care au obligatia legala de īntretinere (copie);
    f) hotarārea judecatoreasca definitiva sau, dupa caz, actul de deces al sotului/sotiei, pentru persoanele care au ramas īntretinatori unici ai copiilor aflati īn īntretinere (copie).
    (2) Nu beneficiaza de facilitatile prevazute la art. 85 din lege angajatorul care a fost īn raporturi de munca sau de serviciu cu persoana angajata din categoriile prevazute la alin. (1) si (2) din acelasi articol.
    Art. 60. - (1) Pentru verificarea sumelor cuvenite conform art. 85 din lege angajatorii vor depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti, o data cu declaratia lunara privind obligatiile de plata catre bugetul asigurarilor pentru somaj, si un tabel nominal conform modelului prezentat īn anexa nr. 20, pāna la data de 20 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita sumele.
    (2) Cazurile de īncetare a raporturilor de munca sau de serviciu din initiativa ori din motive imputabile angajatilor sunt cele prevazute la art. 47.
    Art. 61. - (1) Sumele cuvenite conform art. 80 si 85 din lege vor fi deduse din contributia pe care angajatorul este obligat, conform legii, sa o vireze īn contul bugetului asigurarilor pentru somaj.
    (2) Īn cazul īn care suma cuvenita va fi mai mare, diferenta se va recupera prin intermediul agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti, din bugetul asigurarilor pentru somaj, īn termen de 5 zile de la data depunerii documentelor prevazute la art. 60.
    Art. 62. - (1) Pentru a beneficia de reducerea sumei reprezentānd contributia de 5% datorata bugetului asigurarilor pentru somaj īn conditiile art. 93 din lege, angajatorii vor depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti o cerere conform modelului prezentat īn anexa nr. 21, īnsotita de urmatoarele documente:
    a) tabel nominal cu persoanele īncadrate īn munca din rāndul somerilor, pe care le-a mentinut īn activitate o perioada de cel putin 6 luni;
    b) contractele individuale de munca, īn copie, ale persoanelor cuprinse īn tabelul nominal prevazut la lit. a).
    (2) Prin numarul mediu scriptic de personal la care se face referire la art. 93 alin. (2) din lege se īntelege numarul mediu lunar de salariati.
    (3) Reducerea contributiei acordate angajatorilor care īncadreaza īn munca persoane din rāndul somerilor si le mentin īn activitate o perioada de cel putin 6 luni, prevazuta la art. 93 alin. (2) din lege, se calculeaza astfel:
    a) se determina Numarul mediu lunar de salariati din fiecare luna ca medie aritmetica simpla rezultata din suma efectivelor zilnice de salariati din luna respectiva (inclusiv zilele de repaus saptamānal, zilele de sarbatori legale si alte zile īn care potrivit dispozitiilor legale nu se lucreaza), īmpartita la numarul total de zile calendaristice. Īn efectivele zilnice nu vor fi inclusi salariatii aflati īn concediu fara plata, cei aflati īn greva, cei detasati la lucru īn strainatate si nici cei ale caror contracte individuale de munca sunt suspendate. Pentru fiecare zi de repaus saptamānal sau de sarbatoare legala se vor lua īn calcul efectivele de salariati din ziua lucratoare precedenta, cu exceptia persoanelor al caror contract individual de munca a īncetat īn acea zi. Salariatii care nu sunt angajati cu norma īntreaga vor fi inclusi īn numarul mediu, proportional cu timpul de lucru prevazut īn contractul individual de munca;
    b) se aduna numarul mediu lunar de salariati pe cele 12 luni ale anului si se īmparte la 12 pentru a se calcula numarul mediu lunar de salariati la nivelul anului:

                      Nml 1 + Nml 2 + .................. + Nml 12
          Nma = -----------------------------------------------------
                                               12

    unde:
    Nml 1...12 = numarul mediu lunar de salariati;
    Nma = numarul mediu lunar de salariati la nivelul anului;
    c) numarul persoanelor īncadrate īn munca din rāndul somerilor, cuprins si īn tabelul nominal prevazut la alin. (1) lit. a), se īmparte la numarul mediu lunar la nivelul anului si se īnmulteste cu 100 pentru a se obtine ponderea personalului nou-angajat din rāndul somerilor:

                  Nsi
       P% = ------- x 100,
                 Nma

    unde:
    P% = ponderea numarului de someri īncadrati īn timpul anului īn numarul mediu lunar de salariati din anul respectiv;
    Nsi = numarul de someri īncadrati pentru cel putin 6 luni;
    d) ponderea calculata potrivit prevederilor lit. c) se īnmulteste cu 0,5% pentru a se determina cuantumul reducerii procentuale a contributiei datorate de angajator;

            Cr % = P % x 0,5
    unde:
    Cr% = cuantumul reducerii procentuale a contributiei datorate.
    (4) Calculul se face de angajator, care īsi asuma raspunderea pentru datele comunicate.
    Art. 63. - (1) Persoanele prevazute la art. 120 din lege beneficiaza de masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca cuprinse īn cap. V din lege.
    (2) Īn cazul persoanelor prevazute la alin. (1), īn vederea acordarii masurilor pentru stimularea ocuparii fortei de munca, stabilite la pct. 5 si 6 din sectiunea a 2-a a cap. V din lege, ajutorul de somaj, ajutorul de integrare profesionala si alocatia de sprijin se asimileaza cu indemnizatia de somaj.
    Art. 64. - Procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau de indemnizatie de somaj se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, care va fi publicat īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I.
    Art. 65. - Anexele nr. 1-21 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.





 
ANEXA Nr. 1
la norme
Angajator - persoana juridica ............ 
Adresa...............................................
Codul fiscal........................................
Telefon/fax/e-mail ............................
Nr. ....................................................


SITUATIE
privind locurile de munca vacante

Nr.
crt.	Ocupatia	Numarul locurilor de munca vacante	Localitatea si judetul īn care se afla locul vacant	Conditii minime de munca	Durata īncadrarii īn munca
	Denumirea	Cod COR
(6 caractere)
			Vechime
īn domeniu	
Studii	Alte
conditii	
								
								
								


Director general
sau alta persoana autorizata,
.............................





ANEXA Nr. 2
la norme
Firma*) .............................
Adresa...............................
Codul fiscal........................
Telefon/fax/e-mail .............
Nr. ....................................


SITUATIE
privind somerii mediati si īncadrati īn munca

Nr.
crt.	Numele
si
prenumele	Codul numeric personal	Ocupatia	Natura
raporturilor de
munca	Durata
īncadrarii
īn
munca**)	Angajator	Localitatea si judetul īn care a fost īncadrat īn munca
			Denumirea	Cod COR
(6 caractere)			Denumirea	Cod
CAEN	Forma de proprietate a capitalului	
					
					
										


Data ..............                      Director general
sau alta persoana autorizata,
      ..............................

___________________
    *) Firma furnizoare de servicii de ocupare a fortei de munca.
    **) Determinata sau nedeterminata.

 
ANEXA Nr. 3
la norme

AGENTIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
................ /municipiului Bucuresti

CONTRACT DE ASIGURARE PENTRU SOMAJ
Nr. ................/................

    Īncheiat īntre:
    Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului ........../municipiului Bucuresti, denumita īn continuare agentie, reprezentata prin ........., avānd functia de .........., īn calitate de asigurator, cu sediul īn localitatea ........., str. ........ nr. ......., judetul/sectorul ............., si
    Domnul/Doamna ............, īn calitate de asigurat, posesor al codului numeric personal ............., actul de identitate ....... seria .... nr. ......., cu domiciliul sau resedinta īn localitatea ............, str. ........... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judetul/sectorul ......., Oficiul postal ........., telefon ..........
1.	Obiectul contractului este asigurarea īn sistemul asigurarilor pentru somaj, reglementata prin Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca.
2.	Prezentul contract produce efecte īncepānd cu data de ............... .
    3. Conditii de asigurare:
    3.1. Venitul lunar asigurat este de ........................ lei (īn cifre).
    3.2. Cota de contributie este de 6%.
    3.3. Cuantumul contributiei lunare la bugetul asigurarilor pentru somaj este de ............. lei.
    3.4. Contul īn care se plateste contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj, deschis la Trezoreria ........... pe seama agentiei, este ...................... 
    3.5. Plata se poate face īn numerar la casieriile agentiei sau prin orice alte mijloace de plata prevazute de lege.
    3.6. Plata contributiei la bugetul asigurarilor pentru somaj se face lunar pāna la data de*)..... .............
3.7. Neplata contributiei la bugetul asigurarilor pentru somaj la termenul prevazut la pct. 3.6 genereaza plata de majorari de īntārziere datorate pentru fiecare zi calendaristica, stabilite potrivit legii.

___________
    *) Termenul de plata prevazut la pct. 3.6 poate fi īn cadrul lunii pentru care se datoreaza contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj sau cel mai tarziu pāna la data de 15 a lunii urmatoare acesteia.



4.Obligatiile agentiei
4.1. certificarea stagiului de cotizare;
    4.2. plata indemnizatiilor din bugetul asigurarilor pentru somaj, conform legii;
    4.3. asigurarea accesului la masurile de prevenire a somajului si de stimulare a ocuparii fortei de munca, prevazute de lege;
    4.4. plata contributiilor de asigurari sociale de stat si de asigurari sociale de sanatate īn conditiile legii, īn perioada īn care asiguratul beneficiaza de indemnizatie pentru somaj.

    5. Obligatiile asiguratului:
    5.1.achitarea contributiei la bugetul asigurarilor pentru somaj īn cuantumul si la termenul stabilit la pct. 3;
    5.2. īnstiintarea agentiei despre modificarile survenite īn situatia sa;
    5.3. sa se prezinte la sediul agentiei atunci cānd este solicitat, respectānd termenul prevazut īn invitatie.

6. Durata contractului:
    Prezentul contract se īncheie pe perioada nedeterminata.

7. Īncetarea contractului:
    7.1. Contractul de asigurare pentru somaj īnceteaza la data la care asiguratul īndeplineste conditiile pentru acordarea indemnizatiei de somaj si solicita acordarea acestui drept.
    7.2. Contractul de asigurare pentru somaj īnceteaza din initiativa asiguratului, daca acesta īnstiinteaza agentia īnainte cu cel putin 30 de zile de la expirarea termenului limita de plata a contributiei la bugetul asigurarilor pentru somaj.
    7.3. Contractul de asigurare pentru somaj īnceteaza din initiativa agentiei, daca asiguratul nu achita contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj pe o perioada de 3 luni consecutive. Agentia notifica asiguratului īncetarea contractului de asigurare pentru somaj, precizānd stagiul de cotizare realizat.
    7.4. Stagiul de cotizare realizat īn cadrul prezentului contract este luat īn considerare īn cazul īncheierii unui nou contract de asigurare.

    8. Alte clauze:
    8.1. Perioada pentru care nu s-a platit contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj nu constituie stagiu de cotizare.
    8.2. Stagiul de cotizare se constituie din īnsumarea lunilor pentru care s-a achitat contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj.
    8.3. Venitul lunar asigurat prevazut la pct. 3.1 se actualizeaza daca ulterior īncheierii contractului se modifica salariul de baza minim brut pe tara, conform art. 22 alin. (2) din Legea nr. 76/2002.
    8.4. Īn caz de forta majora partile contractante sunt exonerate de raspundere pentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare ori cu īntārziere a obligatiilor asumate prin prezentul contract. Cazul de forta majora se dovedeste de partea care o invoca.
    8.5. Modificarea oricaror prevederi ale prezentului contract se poate face numai cu acordul scris al ambelor parti, prin act aditional. Cānd una dintre parti nu este de acord cu modificarea solicitata de cealalta parte, contractul se considera īncetat.

    9. Litigiile īn legatura cu executarea prezentului contract, nesolutionate īntre parti pe cale amiabila, sunt de competenta instantelor judecatoresti.

Asigurator,                                           Asigurat,
             ........................                                 ........ ..................


























ANEXA Nr. 4
la norme


DECLARATIE
Nr. ....... din ziua ......... luna .......... anul ............


    1. Numele si prenumele .....................
    2. Codul numeric personal ..................
    3. Adresa:
    Domiciliat īn localitatea ........., str. .......... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., Oficiul postal ........., judetul/sectorul ........, telefon ..........
    4. Actul de identitate ......... seria .......... nr. ..........
    5. Declar pe propria raspundere, sub sanctiunea prevazuta de Codul penal pentru fals īn declaratii, urmatoarele*):
?	desfasor activitatea exclusiv pe baza de conventie civila de prestari de servicii si realizez un venit brut pe an calendaristic echivalent cu 9 salarii de baza minime brute pe tara;
?	desfasor activitatea exclusiv pe baza de conventie civila de prestari de servicii si nu realizez un venit brut pe an calendaristic echivalent cu 9 salarii de baza minime brute pe tara;
?	desfasor activitatea pe baza de conventie civila de prestari de servicii si am īncheiat si un contract individual de munca nr. ...... din data de ...……..., īnregistrat la inspectoratul teritorial de munca sub nr. .... din ..., īn functia de ..... la**) ...... .
    6. Ma oblig sa aduc la cunostinta īn termen de 3 zile orice modificari intervenite īn datele declarate mai sus.

                                       			 .............................
                                      			 (Semnatura titularului)

---------------------
    *) Se va marca cu "x" situatia īn care se īncadreaza persoana.
    **) Se mentioneaza persoana juridica/fizica si adresa la care īsīi are sediul/domiciliul.








ANEXA Nr.5
la norme
  Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului
  ................... /municipiului Bucuresti


CERTIFICAT
privind stagiul de cotizare

    Domnul/Doamna ...................., domiciliat/domiciliata īn localitatea ........., str. ........ nr. ......., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judetul/sectorul ......., a realizat stagiul de cotizare de ..... ani, ..... luni, .... zile, dupa cum urmeaza:
    - prin contract individual de munca, īn perioada .....................
           Total: ani ................, luni ........, zile ..........;
    - īn calitate de membru cooperator, īn perioada ...................
           Total: ani ................, luni ........, zile ..........;
    - pe baza raporturilor de serviciu, realizate īn perioada ...............
           Total: ani ................, luni ........, zile ..........;
    - pe baza altor acte prevazute de lege, īn perioada ...................
           Total: ani ................, luni ........, zile ...........

    Dovada vechimii īn munca recunoscute pentru stabilirea drepturilor de somaj, asimilata cu stagiul de cotizare, s-a facut pe baza carnetului de munca/altor acte prevazute de lege.

                  Director executiv,
                ..............................
                                                    				Īntocmit,
                                          				 .....................................
                                             				  (numele si prenumele)

                                          				 ......................................
                                                  			          (semnatura)










ANEXA Nr. 6
la norme
Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca 
a judetului ........../municipiului Bucuresti

    Subsemnatul/Subsemnata .................., nascut/nascuta la data de .........., domiciliat/domiciliata īn localitatea .............., str. ............ nr. ...., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judetul/sectorul .............., posesor/posesoare al/a actului de identitate seria ........ nr. ......., codul numeric personal ........., avānd calitatea de asigurat prin efectul legii/prin contract de asigurare pentru somaj, solicit sa beneficiez de serviciile de preconcediere prevazute la art. 51 din Legea nr. 76/2002, privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca.

               		Data            		          Semnatura
         		     ...................                            ....  ....................


























ANEXA Nr. 7
la norme
CONTRACT
de presari de servicii pentru masuri destinate stimularii ocuparii
fortei de munca
Nr. ......... din ..........

    I. Partile contractante:
    A. Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului ............../municipiului Bucuresti, denumita īn continuare client, reprezentata prin .............., avand functia de director executiv, si ......, avānd functia de director buget, cu sediul īn ........., str. ....... nr. ......, telefon ........., fax ........, e-mail ........, codul fiscal ........, cont trezorerie ............ .
    B. Persoana juridica .............., denumita īn continuare furnizor, reprezentata prin .........., avānd functia de ..........., si .........., avānd functia de ......., cu sediul īn ..........., str. .......... nr. ......, telefon ......., fax ........, e-mail ........, codul fiscal ........., cont nr. .........., deschis la ...........
    II. Obiectul contractului
    Obiectul acestui contract este prestarea de catre furnizor a urmatoarelor servicii*):
?	1. informare si consiliere profesionala;
?	2. consultanta si asistenta pentru īnceperea unei activitati independente sau pentru initierea unei afaceri, constānd īn:
?	2.1. servicii juridice;
?	2.2. servicii de marketing;
?	2.3. servicii de finantare;
?	2.4. servicii de management;
?	2.5. alte servicii de consultanta.
III. Durata contractului
    Durata contractului este de ......... luni.
    Furnizorul va īncepe derularea acestui contract cel mai tārziu la ...... zile de la data semnarii lui si īnregistrarii la client.
IV. Valoarea contractului
    Clientul se obliga sa plateasca furnizorului contravaloarea serviciilor prestate, dupa cum urmeaza:
    Valoarea totala a contractului este de .......... lei.
    1. ............. lei/persoana beneficiara de serviciul .............;
    2. ............. lei/persoana beneficiara de serviciul .............;
    3. ............. lei/persoana beneficiara de serviciul .............;
    4. ............. lei/persoana beneficiara de serviciul .............;
    5. ............. lei/persoana beneficiara de serviciul ............. . 
___________
*) Se vor marca cu "x" serviciile ce fac obiectul contractului.
    Valoarea contractului poate fi modificata, cu acordul partilor, prin acte aditionale.

    V. Obligatiile partilor**)
    A. Clientul:
    a) urmareste modul īn care furnizorul īsi īndeplineste obligatiile contractuale;
    b) plateste furnizorului costurile serviciilor.
    B. Furnizorul:
    a) presteaza serviciile prevazute īn prezentul contract cu profesionalism si promptitudine;
    b) asigura resursele umane, materiale, instalatiile, echipamentele sau altele asemenea, necesare derularii activitatii;
    c) este responsabil atāt de calitatea tuturor operatiunilor si metodelor de prestare utilizate, cāt si de calificarea personalului folosit pe toata durata contractului.

VI. Modificarea, suspendarea si īncetarea contractului
    A. Modificarea
    Contractul poate fi modificat numai prin acordul de vointa al partilor, prin act aditional la prezentul contract.
    B. Suspendarea
    De comun acord partile pot dispune suspendarea pe o durata limitata a contractului, care va fi facuta īn scris cu ........ zile īnainte de data stabilita pentru suspendare.
    C. Īncetarea
    Prezentul contract poate īnceta īn urmatoarele conditii:
    a) prin acordul de vointa al partilor;
    b) īn cazul īncetarii finantarii;
    c) prin reziliere.
    īn cazul īn care una dintre parti nu īsi respecta obligatiile asumate prin contract, partea lezata īi pune īn vedere, īn scris, sa depuna toate diligentele pentru executarea corespunzatoare a clauzelor contractuale.
    Daca partea īn culpa, īn termen de ... zile de la primirea notificarii, nu se conformeaza, partea lezata poate denunta unilateral contractul reziliindu-l.

 _____________
**) Obligatiile partilor pot fi completate īn functie de tipul serviciului prestat conform contractului.


   VII. Cesiunea
    Furnizorul are obligatia de a nu transfera total sau partial obligatiile sale asumate prin contract, fara sa obtina īn prealabil acordul scris al clientului.
    Cesiunea nu va exonera furnizorul de nici o responsabilitate privind garantia sau orice alte obligatii asumate prin contract.

    VIII. Forta majora
    Forta majora este constatata de o autoritate competenta.
    Forta majora exonereaza partile contractante de īndeplinirea obligatiilor asumate prin prezentul contract, pe perioada īn care aceasta actioneaza.
    Partea care din cauza de forta majora nu īsi poate respecta si exercita obligatiile contractuale va īnstiinta īn scris cealalta parte contractanta īn cel mult 5 zile de la data aparitiei acestei situatii.
    Contractul se considera suspendat pe durata cauzelor care au determinat forta majora.
    Omisiunea de a anunta īn scris aparitia fortei majore atrage raspunderea civila contractuala a partii aflate īn aceasta situatie.
    IX. Raspunderea
    Pentru neexecutarea clauzelor prezentului contract partea vinovata raspunde potrivit legii.
    X. Solutionarea litigiilor
    Partile contractante vor depune toate diligentele pentru a rezolva pe cale amiabila neīntelegerile care se pot ivi īntre ele īn legatura cu derularea contractului.
    Daca partile nu reusesc sa rezolve pe cale amiabila neīntelegerile ivite, se pot adresa instantei de judecata.
    XI. Comunicari
    Orice comunicare īntre parti referitoare la īndeplinirea prezentului contract trebuie sa fie transmisa īn scris.
    Orice document scris trebuie īnregistrat atāt īn momentul transmiterii, cāt si īn momentul primirii.

                 Client,            			 	       Furnizor,
          .....................       				     .................

                Data ........                                               Data ........





ANEXA  Nr. 8
la norme

Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca
a judetului ............/municipiului Bucuresti

    Subsemnatul/Subsemnata .............., nascut/nascuta la data de .............., domiciliat/domiciliata īn localitatea ......., str. ........... nr. ...., bl. ...., sc. .., et. ...., ap. ..., judetul/sectorul ............, posesor/posesoare al/a actului de identitate ..... seria ..... nr. ......, codul numeric personal ......, solicit īnscrierea īn evidenta īn vederea medierii pentru ocuparea unui loc de munca īn meseria/profesia ................ .
    Mentionez ca am/nu am beneficiat anterior de indemnizatie de somaj si am fost/nu am fost īn evidenta Agentiei pentru ocuparea fortei de munca a judetului ........../municipiului Bucuresti.
                     
Data                				      Semnatura
                ...............           				       ................
























ANEXA Nr. 9
la norme
Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca
a judetului ............./municipiului Bucuresti

    Subsemnatul/Subsemnata ..............., nascut/nascuta la data de ..........., domiciliat/domiciliata īn localitatea ........., str. ........ nr. ...., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ...., judetul/sectorul ............, posesor/posesoare al/a actului de identitate ...... seria ..... nr. ...., codul numeric personal ......, aflāndu-ma īn una dintre situatiile prevazute la art. 16 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca*):
?	ocup un loc de munca la unitatea ........ si doresc schimbarea acestuia;
?	am obtinut statutul de refugiat;
?	beneficiez de alta forma de protectie internationala .........;
?	nu am putut ocupa loc de munca dupa:
?	repatriere;
?	eliberarea din detentie,
    solicit īnscrierea īn evidenta īn vederea medierii pentru ocuparea unui loc de munca īn meseria/profesia .............. .
    Mentionez ca am/nu am beneficiat anterior de indemnizatie de somaj si am fost/nu am fost īn evidenta Agentiei pentru ocuparea fortei de munca a judetului ......../municipiului Bucuresti.

                    Data               				   Semnatura
                .............           				     .............














__________
    *) Se va marca cu "x" situatia īn care se īncadreaza persoana.

ANEXA Nr. 10
la norme
Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca
a judetului ........./municipiului Bucuresti

    Subsemnatul/Subsemnata ........, codul numeric personal ........, beneficiar/beneficiara al/a indemnizatiei de somaj, avānd carnetul de evidenta nr. ......., solicit acordarea drepturilor prevazute la art. 72 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, avānd īn vedere ca īncepānd cu data de ...... sunt angajat/angajata īn baza actului*) nr. .../.... la unitatea ....... din localitatea ..............., īn meseria/profesia ............ .

               	 	Data                   			Semnatura
       	       		................                               .............


ANEXA Nr. 11
la norme
Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca
a judetului .......... /municipiului Bucuresti

    Subsemnatul/Subsemnata ............, codul numeric personal ............., beneficiar/beneficiara al/a indemnizatiei de somaj, avānd carnetul de evidenta nr. ......., solicit acordarea drepturilor prevazute la art. 74 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, avānd īn vedere ca īncepānd cu data de ........ sunt īncadrat/īncadrata īn munca, pe durata .........., conform actului*) nr. ..../......, anexat īn copie la prezenta, la unitatea ........ din localitatea ............, situata la o distanta mai mare de 50 km de localitatea ........... unde am domiciliul stabil.

               		Data              			Semnatura
         			..............      			..................







ANEXA Nr. 12
la norme

Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca
a judetului ......../municipiului Bucuresti

    Subsemnatul/Subsemnata ................, codul numeric personal ............., beneficiar/beneficiara al/a indemnizatiei de somaj, avānd carnetul de evidenta nr. ......, solicit acordarea dreptului prevazut la art. 75 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, avānd īn vedere ca īncepaānd cu data de .......... sunt īncadrat/īncadrata īn munca pe durata de ..........., conform actului*) nr. ...../...., anexat īn copie la prezenta, la unitatea ......... din localitatea ........., si ca urmare a acestui fapt mi-am schimbat domiciliul din localitatea ........... īn localitatea ........... .

          		 Data         			         Semnatura
      			.............     				 .................





















_____________
    *) Se va scrie numarul contractului individual de munca sau al deciziei de numire.


ANEXA Nr. 13
la norme

    Nr. ..................

ANGAJAMENT

    īn conformitate cu prevederile art. 76 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, subsemnatul/subsemnata ................, posesor/posesoare al/a actului de identitate ..... seria .... nr. ..., codul numeric personal ........, avānd carnetul de evidenta nr. ......., īn calitate de beneficiar/beneficiara al/a drepturilor prevazute la art. 74 sau 75 din legea mentionata, ma oblig sa restitui integral sumele acordate, īn cazul īncetarii raportului de munca/de serviciu din initiativa mea sau din motive imputabile mie, īntr-o perioada mai mica de 12 luni de la data īncadrarii īn munca.
    Īntocmit īn*) ........ la data de ......., īn doua exemplare dintre care am primit un exemplar.

    Semnatura**) .................................
    Completat si semnat īn fata noastra.
    Semnatura***) ................. ..............














______________

    *) Localitatea, judetul.
    **) Semnatura persoanei care īsi ia angajamentul.
    ***) Semnatura conducatorului agentiei pentru ocuparea fortei de munca.

ANEXA Nr. 14
la norme
CONVENTIE
Nr. ........../...........
    Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului ........../municipiului Bucuresti, reprezentata prin ............, avānd functia de ........., denumita īn continuare agentie, si autoritatea administratiei publice locale/firma privata/organizatia neguvernamentala ......., reprezentata prin ........., avānd functia de ........, denumita īn continuare angajator, convin urmatoarele:
    1. Angajatorul se obliga sa īncadreze īn munca, pentru executarea de lucrari si activitati de interes pentru comunitatile locale, un numar de ........ someri.
    Tabelul nominal cu persoanele īncadrate īn munca din rāndul somerilor este prezentat īn anexa care face parte integranta din prezenta conventie.
    21. Agentia se obliga sa subventioneze pe o perioada de *) ……………… cheltuielile efectuate de angajator pentru fiecare somer īncadrat īn munca, dupa cum urmeaza:
a)	īn perioada 1 aprilie – 31 octombrie, 70% din salariul de baza minim brut pe tara īn vigoare īn luna pentru care se face plata;
b)	īn perioada 1 noiembrie – 31 martie, un salariu de baza minim brut pe tara īn vigoare īn luna pentru care se face plata, la care se adauga contributiile de asigurari sociale datorate de angajator, aferente salariului subventionat, pentru serviciul public/serviciul social**) ……………….
3.	Agentia īsi exercita dreptul de control asupra respectarii de Catre angajator a obligatiilor prevazute de prezenta conventie.

Agentia        	           		  Angajator
       		 Director executiv,       			 Director general sau alta
                       .....................            		    persoana autorizata,
                                                                                   .........................
_________
*) Perioada poate fi de cel mult 12 luni de la data īncadrarii īn munca a somerului.
  **) Se va mentiona una dintre categoriile de servicii prevazute la art. 78 alin. (2) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca.

____________
1Textul a fost reprodus astfel cum a fost modificat si completat prin H.G. nr. 1089/ 2002. Textul  avea, intial, urmatorul continut: - ” Agentia se obliga sa subventioneze pe o perioada de *) ……… cheltuielile efectuate de angajator, pentru fiecare somer īncadrat īn munca, īn cuantum de 70% din salariul de baza minim brut pe tara pentru serviciul public/serviciul social**)……….”





ANEXA 
la conventie
Judetul ...................
Angajator..................
Sediul/adresa .............
Contul/Banca ..............
Codul fiscal...............
Telefon ...................

TABEL NOMINAL
cu persoanele īncadrate īn munca, conform prevederilor art. 78 din
Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca

Conventia nr. ......./........

Nr.
crt.	Numele si
prenumele	Codul
numeric
personal	Categoria
de
servicii*)	Ocupatia
Cod COR	Numarul
si data īncheierii
contractului individual de munca	Durata
contractului
individual de munca	Semnatura angajatului
0	1	2	3	4	5	6	7
							

---------------
    *) Coloana 3 se va completa dupa cum urmeaza:
•	cod P - servicii publice:   a) refacere si īntretinere a infrastructurii;
                                		b) ecologizare;
                                		c) realizare a unor lucrari edilitare;
•	cod S - servicii sociale care cuprind activitati de īngrijire la domiciliu a copiilor, bolnavilor, persoanelor vārstnice, persoanelor cu handicap.
                       
Angajator

Director general sau alta persoana autorizata,
..............................................





ANEXA Nr. 15
la norme
CONVENTIE
Nr. ........./............

    Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului ............./municipiului Bucuresti, reprezentata prin ..............., avānd functia de ..........., denumita īn continuare agentie, si persoana juridica (fizica) ........., reprezentata prin ........., avānd functia de ........, denumita īn continuare angajator, convin urmatoarele:
    1. Angajatorul īncadreaza īn munca pe perioada nedeterminata un numar de ... absolventi ai unor institutii de īnvatamānt.
    Tabelul nominal cu absolventii īncadrati īn munca este prezentat īn anexa care face parte integranta din prezenta conventie.
    2. Angajatorul se obliga sa mentina raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor prevazute la pct. 1 pe o perioada de cel putin 3 ani de la data īncadrarii īn munca.
    3. Agentia se obliga sa efectueze platile īn conformitate cu prevederile art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca.
    4. Angajatorul care īnceteaza din initiativa lui raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor prevazute la pct. 1 anterior termenului de 3 ani este obligat sa restituie īn totalitate agentiei sumele īncasate pentru fiecare absolvent plus dobānda aferenta, calculata la nivelul celei acordate de trezoreria statului pentru bugetul asigurarilor pentru somaj.
    5. Obligatia angajatorului prevazuta la pct. 4 nu se aplica īn situatia īn care īncetarea raporturilor de munca sau de serviciu are loc din initiativa sau din motive imputabile angajatului.
    6. Agentia īsi exercita dreptul de control asupra respectarii de catre angajator a obligatiilor prevazute de prezenta conventie.

          Agentia        				          Angajator
  Director executiv,                  Director general sau alta persoana autorizata,
         .................    				....................................
                                  








ANEXA 
la conventie
    Judetul ......................
    Angajator....................
    Sediul/adresa ...............
    Contul/Banca ................
    Codul fiscal.................
    Telefon .....................

TABEL NOMINAL
cu absolventii institutiilor de īnvatamānt īncadrati īn munca,
conform prevederilor art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca

Conventia nr. ......./.........

Nr. 
crt.	Numele si
prenumele	Codul
numeric
personal	Anul absolvirii/
Numarul diplomei/
adeverintei	Data angajarii	Ocupatia
Cod COR	Semnatura
angajatului
0	1	2	3	4	5	6
						

Angajator
Director general sau alta persoana autorizata,
..............................................

















ANEXA Nr. 16
la norme
Judetul ..........................
 Angajator......................
 Sediul/adresa ...............
 Contul/Banca ...............
 Codul fiscal...................
 Telefon ........................

TABEL NOMINAL
cu absolventii institutiilor de īnvatamānt īncadrati īn munca,
conform prevederilor art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca,
pentru stabilirea sumei lunare subventionate din bugetul asigurarilor
pentru somaj

Conventia nr. ......./..........
Luna ........ anul ...........

Nr.
crt.	Numele si
prenumele	Codul
numeric
personal	Numarul orelor
efectiv lucrate	Suma cuvenita pentru
timpul efectiv
lucrat	
Observatii*)
0	1	2	3	4	5
					

    *) Se vor mentiona, dupa caz, motivele īncetarii raporturilor de munca sau de serviciu.


Angajator
Director general sau alta persoana autorizata,
..............................................












ANEXA Nr. 17
la norme
ACT ADITIONAL
la Conventia nr. ......./.........

    Īncheiat la data de .................
    īntre Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului ........./municipiului Bucuresti, reprezentata prin .........., avānd functia de ........., si angajatorul ........., reprezentat prin ........., avānd functia de .........., prin care se stabilesc urmatoarele:
    1. Angajatorul va organiza forma de pregatire profesionala prin*) ........... pentru un numar de ............ absolventi, īncadrati īn munca īn conditiile art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca.
    2. Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului ..................../municipiului Bucuresti se obliga sa suporte cheltuielile aferente pregatirii profesionale a absolventilor, īn suma de ........... lei, conform devizului anexat.
    3. Dupa īncheierea programului de formare profesionala suma poate fi recalculata īn functie de evolutia preturilor si tarifelor care s-au avut īn vedere la īntocmirea devizului.
    4. Pentru decontarea cheltuielilor efectuate cu pregatirea profesionala a absolventilor angajatorul va prezenta documentatia prevazuta la art. 58 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002.


           	Agentia			                    Angajator
      	Director executiv,          Director general sau alta persoana autorizata,
                ...............                                        ...........................


_________
    *) Se va mentiona: program de formare profesionala realizat de angajator sau denumirea furnizorului de servicii de pregatire profesionala cu care angajatorul a īncheiat contract.




 
ANEXA Nr. 18
la norme
 Judetul .....................
 Angajator....................
 Sediul/adresa ...............
 Contul/Banca ................
 Codul fiscal.................
 Telefon .....................

TABEL NOMINAL
cu absolventii de īnvatamānt care au urmat o forma de pregatire profesionala organizata de angajator īn baza art. 84 alin. (1) din Legea
nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca

Nr.
crt.	Numele si
prenumele	Codul
numeric
personal	Data
angajarii	Forma de
pregatire
profesionala	Ocupatia/
meseria
īn care
s-a pregatit
profesional
Cod COR	Data
īnceperii
pregatirii profesionale	Data īncheierii pregatirii profesionale	Numarul si data actului de absolvire	Cheltuieli pe cursant
0	1	2	3	4	5	6	7	8	9
									
	TOTAL
CHELTU-IELI:	

X	

X	

X	

X	

X	

X	

X	

X

Angajator

Director general,
................. 

ANEXA Nr. 19
la norme

CONVENTIE
Nr. ......../..........

    Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului ........./municipiului Bucuresti, reprezentata prin ................, avānd functia de .........., denumita īn continuare agentie, si persoana juridica (fizica) ........, reprezentata prin .........., avānd functia de ............., denumita īn continuare angajator, avānd un numar de*) ......... angajati, convin urmatoarele:
    1. Angajatorul īncadreaza īn munca pe perioada nedeterminata un numar de:
    a) ............. someri īn varsta de peste 45 de ani;
    b) ............. someri īntretinatori unici de familii;
    c) ............. persoane cu handicap.
    Tabelul nominal cu persoanele īncadrate īn munca este prezentat īn anexa care face parte integranta din prezenta conventie.
    2. Angajatorul se obliga sa mentina raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor prevazute la pct. 1 pe o perioada de cel putin 2 ani de la data īncadrarii īn munca.
    3. Agentia se obliga sa efectueze platile īn conformitate cu prevederile art. 85 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca.
    4. Angajatorul care īnceteaza din initiativa lui raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor prevazute la pct. 1 anterior termenului de 2 ani este obligat sa restituie īn totalitate agentiei sumele īncasate pentru fiecare persoana si dobānzile aferente, calculate la nivelul celor acordate de trezoreria statului pentru bugetul asigurarilor pentru somaj.
    5. Obligatia angajatorului prevazuta la pct. 4 nu se aplica īn situatia īn care īncetarea raporturilor de munca sau de serviciu are loc din initiativa sau din motive imputabile angajatului.
    6. Agentia īsi exercita dreptul de control asupra respectarii de catre angajator a obligatiilor prevazute de prezenta conventie.

              Agentia                                               Angajator
        Director executiv,         Director general sau alta persoana autorizata,
        ...................                                           ...........................
___________
    *) Se va completa īn cazul īn care angajatorul īncadreaza īn munca persoane cu handicap.


ANEXA 
la conventie
Judetul .........................
Angajator.......................
Sediul/adresa ...............
Contul/Banca ................
Codul fiscal....................
Telefon .........................

TABEL NOMINAL
cu persoanele īncadrate īn munca,conform prevederilor art. 85 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor de somaj si stimularea ocuparii fortei de munca

Conventia nr. ........./........

Nr. crt.	Numele si
prenumele	Codul nemeric personal	Categoria de persoane*)	Data angajarii	Ocupatia
Cod COR	Smnatura angajatului
0	1	2	3	4	5	6
						

_________
    *) Coloana 3 se va completa dupa cum urmeaza:
    cod A - smeri īn vārsta de peste 45 de ani;
    cod B - someri unici īntretinatori de familii;
    cod C - persoane cu handicap.

Angajator
Director general sau alta persoana autorizata,
..............................................











ANEXA Nr. 20
la norme
Judetul .........................
Angajator......................
Sediul/adresa ...............
Contul/Banca ................
Codul fiscal....................
Telefon/fax ....................

TABEL NOMINAL
cu persoanele īncadrate īn munca, conform prevederilor art. 85 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, pentru stabilirea sumelor subventionate din bugetul asigurarilor pentru somaj

Conventia nr. ....../.......
Luna .......... anul ..........

Nr. crt.	Numele si
prenumele	Codul numeric personal	Categoria de persoane*)	Numarul orelor efectiv lucrate	Suma cuvenita pentru timpul efectiv lucrat	
Observatii**)
0	1	2	3	4	5	6
						

__________
    *) Coloana 3 se va completa dupa cum urmeaza:
    cod A - someri īn vārsta de peste 45 de ani;
    cod B - someri īntretinatori unici de familii;
    cod C - persoane cu handicap.
    **) Se vor mentiona, dupa caz, motivele īncetarii raporturilor de munca sau de serviciu.

Angajator
Director general sau alta persoana autorizata,
.............................................








ANEXA Nr. 21
la norme


Judetul ..........................
Angajator ......................
Sediul/adresa ................
Contul/Banca ................
Codul fiscal ...................
Telefon/fax ...................


Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca
a judetului ......../municipiului Bucuresti

    .................../(angajatorul), reprezentat prin ................, avānd functia de ............., va solicit sa aprobati diminuarea sumei reprezentānd contributia lunara de 5% datorata bugetului asigurarilor pentru somaj cu ............%, calculate conform art. 62 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca.
    Anexam tabelul nominal cu somerii īncadrati īn munca īn anul ........ si contractele individuale de munca, īn copie, ale persoanelor cuprinse īn tabelul nominal.

               Data                			      Angajator
           ............                        Director general sau alta persoana autorizata,
                          				.............................................














ANEXA 
la anexa nr. 21
Judetul .....................
Angajator ...................
Sediul/adresa ...............
Contul/Banca ................
Codul fiscal ................
Telefon/fax .................

TABEL NOMINAL
cu somerii īncadrati īn munca, conform prevederilor art. 93 din Legea
nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca

Nr. crt.	Numele si
prenumele	Codul nemeric personal	Numarul si data īncheierii contractului individual de munca	Durata contractului individual de munca	Ocupatia
Cod COR	Smnatura angajatului
0	1	2	3	4	5	6
						

             Data                       				  Angajator
         ............                          Director general sau alta persoana autorizata,
                           					.............................................